Loppis trollet

Alla inlägg under juli 2012

Av loppis-trollet - 11 juli 2012 21:57

Dom säger att det är sommar.

Det regnar och regnar men trots det åker man på utomhus auktioner.

Det är så förbaskat roligt som en folkfest egentligen.

Många nya människor blir ens vänner erfarenhet och kunskap delas med varandra.

Nästa vecka börjar auktions veckan i Dalarna auktioner varje dag kan man önska mer.

 

Gjorde ett fynd på en loppis för inte så länge sedan Jag kunde inte motstå dessa två barn som följde mig med blicken.

Även denna hylla som nu pryder altanen kom från samma ställe riktigt gamla beslag på den. Så nöjd.

 

Nu drar vi ner gardinen för idag Ha en bra kväll.

Av loppis-trollet - 2 juli 2012 00:00

Tyst och stilla på skogen bara bruset från älven hörs.

En visa för själen.

Näcken sitter på stenen nerströms och spelar,

farliga locktoner lockar till nattlig dans i bara särken.

Köpte två mindre hängrännor i zink idag blir fina blomlådor när jag är klar med dom.

  

Nu är det dags att avsluta dagen och lägga sig och lyssna till det envisa regnet som inte vill ge med sig.

Av loppis-trollet - 1 juli 2012 07:53

Juli månad kom intraskande med regn inget ovanligt egentligen denna sommar.

Men härliga dagar trots det.

Mycke nytt har kommit in på mitt arbete vad sägs om denna gamla trädgårds grupp från Grythyttan.

 

En riktigt fin grupp.

Ibland gör även jag små fynd men gläds oftast över kundernas fynd.

Jag har länge letat efter ett lock till min sillburk men tyvärr Kanske någon som har ett lock liggande kan avara det 10 cm i diameter och av teak passande min älskade burk ur serien VÅR LILLA STAD Jie Gantofta Design Anita Nylund


 


Nu kom solen åter dags att ta till vara på den ha en underbar dag.



Presentation

Loppis trollet

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Juli 2012 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards