Loppis trollet

Direktlänk till inlägg 29 november 2010

I natt kom....

Av loppis-trollet - 29 november 2010 10:48

Kylan slog till som en käftsmäll i natt vaknade av att det va kallt även under täcket -23 utomhus och +9 inomhus. Vad hade hänt under morgontimmarna?

Samma gamla visa pelletskaminen hade lagt av tur man börjar bli en rutinerad reparatör.

Nu är värmen på väg igen och då börjar jakten på sladden till motorvärmaren.

Samma visa varje år men nu hittade jag den ganska omgående och det va ju tur julgrans belysningen letade jag efter i 14 dagar.

Så är det när åldern kommer smygande vare sig man vill eller inte.

Jag förstår inte det här med att miljöförstöringen orsakar att det blir varmare och varmareJag tycker att det blivit precis tvärt om längre kallare vintrar mer snö mot tidigare och urusla somrar.Nej jag tror banne mig att jag går ut och startar bilen och låter den gå på tomgång nåra timmar få se om det kan hjälpa till i den globala uppvärmningen..

 
 
skogsfrua på dal

skogsfrua på dal

1 december 2010 13:57

Det har något med isarna som smälter och golfströmmens riktning att göra tror jag.
Inte mycket att be för när kortsiktig mammon styr världen.
Motorvärmare är ett måste, hoppas du hittat sladden!

http://barasaras.bloggplatsen.se

loppis-trollet

7 december 2010 17:11

Vore det inte för djuren Så skulle jag nog kunna tänka mig ett sydligare vinteride

 
skogsfrua på dal

skogsfrua på dal

7 december 2010 13:28

Hm...trodde jag kommenterat här. Är det fel i skogsfruns huvud på datorn eller har trollet haft annat för sig?

http://barasaras.bloggplatsen.se

loppis-trollet

7 december 2010 17:10

Nej lilla frun Det va nog här det va kortslutning Trodde väl att jag la ut det när jag läste det he he så det blir ibland

 
Skogsfrua och Ludde på Dal

Skogsfrua och Ludde på Dal

7 maj 2011 21:28

Har trollet märkt att det är VÅR nu!?;-)

http://barasaras.bloggplatsen.se

loppis-trollet

7 maj 2011 21:39

Oj oj oj är det så, tiden går så fort hinner inte med allt ska bara ska bara.Måste skärpa till mig det här går ju inte för sig.

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av loppis-trollet - 6 april 2013 09:46

  Denna vackra burk hittade jag på en loppis i veckan nästan helt felfri ibland har man tur.     Men gårdagens fynd slår alla rekord detta året. Skänkte och skickade en gammal knoppöls flaska till en vän hon i sin tur skickade mig 100:- som...

Av loppis-trollet - 6 april 2013 09:31


  Våren är på väg och livslusten kommer åter.Solens strålar värmer och man ser saker med andra ögon. Förra veckans inköp blev ett underbart gammalt ekbord från Loftgården. Tänk att ett bord som gjordes för över hundra år sedan är fullt brukbart id...

Av loppis-trollet - 11 juli 2012 21:57


Dom säger att det är sommar. Det regnar och regnar men trots det åker man på utomhus auktioner. Det är så förbaskat roligt som en folkfest egentligen. Många nya människor blir ens vänner erfarenhet och kunskap delas med varandra. Nästa vecka ...

Av loppis-trollet - 2 juli 2012 00:00

Tyst och stilla på skogen bara bruset från älven hörs. En visa för själen. Näcken sitter på stenen nerströms och spelar, farliga locktoner lockar till nattlig dans i bara särken. Köpte två mindre hängrännor i zink idag blir fina blomlådor när...

Av loppis-trollet - 1 juli 2012 07:53

Juli månad kom intraskande med regn inget ovanligt egentligen denna sommar. Men härliga dagar trots det. Mycke nytt har kommit in på mitt arbete vad sägs om denna gamla trädgårds grupp från Grythyttan.   En riktigt fin grupp. Ibland gör äv...

Presentation

Loppis trollet

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< November 2010 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards